talaforoshan.com

مقاله های تخصصی و عمومی طلا و جواهر

talaforoshan.com

مقاله های تخصصی و عمومی طلا و جواهر

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
۲۶ ارديبهشت۱۵:۰۹

تحلیلگران عوامل مهمی از جمله تصمیم ترامپ درباره توافق هسته ای ایران، روند نوسانات ارزش دلار آمریکا، نرخ بهره اوراق قرضه، شاخص سهام در بازارهای بین المللی و همچنین وضعیت تورم در اقتصاد آمریکا را  در روند افزایشی  قیمت جهانی طلا موثر می دانند.

به گزارش طلافروشان ادوارد میر کارشناس ارشد موسسه اف سی استون، قیمت جهانی طلا در بازار جهانی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار خواهد داشت که در نتیجه به افزایش قیمت آن منجر خواهد شد. بر اساس این پیش بینی  قیمت هر اونس طلا در ماه می بین ۱۲۸۵ تا ۱۳۳۸ دلار نوسان خواهد داشت.

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نیز بیشتر کارشناسان و سرمایه‌گذاران روند رشد قیمت جهانی طلا در هفته جاری را پیش بینی کرده اند.  در این نظرسنجی ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا،  ۲۲ درصد کاهش قیمت و ۱۱ درصد نیز ثبات قیمت را پیش بینی کرده اند. همچنین در نظرسنجی دیگری که به صورت آنلاین در کیتکونیوز انجام شده است و دارای جامعه ۸۰۹ نفری از سرمایه گذاران خرد بین المللی می باشد، ۶۹ درصد افزایش قیمت طلا،  ۲۳ درصد کاهش قیمت و نه درصد ثبات قیمت جهانی طلا را محتمل می‌دانند.

از سوی دیگر تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی موسسات مختلف ابهامات سیاسی هفته های آینده از جمله تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته ای را یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت شدید طلا عنوان کرده اند. شووبرگ مدیر عامل اف ایکس در مدیریت سرمایه بی کی اعلام کرد مخاطرات ژئوپولیتیکی میتواند قیمت جهانی طلا را بیش از انتظار افزایش دهد چراکه سرمایه گذاران در شرایط پر ریسک برای سرمایه های خود محل امنی می گردند. در حال حاضر بازار جهانی نگران این مطلب است که آیا ترامپ در توافق هسته ای باقی خواهد ماند یا از آن خارج خواهد شد. ایران هم اعلام کرده که به هیچ عنوان برجام مورد مذاکره مجدد قرار نخواهد گرفت. اکنون سرمایه گذاران و تحلیلگران جهانی با حساسیت خاصی این مسئله را دنبال می‌کنند و معتقدند که هرگونه تنش سیاسی و ژئوپلیتیکی می‌تواند قیمت جهانی طلا این فلز زرد گرانبها را با نوسان بالایی روبرو کند.

این فلز گرانبها در حال حاضر با قیمت ۱۳۱۶ ذلار در هر اونس معامله می شود و این در حالی است که در ماه ژانویه قیمت جهانی طلا به ۱۳۶۱ دلار نیز رسیده بود.

محمد حسین منیری | ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۰۹

طلا

قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی