talaforoshan.com

مقاله های تخصصی و عمومی طلا و جواهر

talaforoshan.com

مقاله های تخصصی و عمومی طلا و جواهر

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
۰۲ خرداد۱۳:۵۶

رئیس جمهور آمریکا دوشنبه دیشب در توئیتی غیرمنتظره اعلام کرد که امروز (سه شنبه) ساعت ۱۴ به وقت واشنگتن (۲۲:۳۰  به وقت تهران) تصمیم نهایی خود درباره برجام را بیان خواهد کرد. این در حالیست که قرار بود روز دوازدهم می (۲۲ اردیبهشت ماه) تصمیم ترامپ در مورد این مسئله اعلام شود. شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که این تصمیم ترامپ در واکنش به ملاقات محرمانه جان کری با ظریف اتخاذ شده است است.

به گزارش طلافروشان، نیویورک تایمز با منعکس کردن این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعلام پیش از موعد تصمیمش در مورد توافق برجام بیان کرده که به نظر می‌رسد ترامپ مایل است که از توافق خارج شود و تحریمهای هسته‌ای ایران را به حالت قبل از توافق برجام برگرداند و این تحریمها را علیه ایران مجددا اعمال کند. البته هنوز مشخص نیست که این تصمیم ترامپ راهی را برای کشورهای اروپایی بدون اینکه مشمول جریمه های آمریکا شوند برای روابط اقتصادی و تجاری انها با ایران باز خواهد گذاشت یا خیر؟!

از طرف دیگر کشورهای اروپایی عضو ۱+۵ (انگلیس، فرانسه و آلمان) طی بیانیه ای رسمی اعلام کرده‌اند که بدون در نظر گرفتن تصمیم ترامپ، در توافق برجام باقی خواهند ماند. این اظهارنظر پیش از موعد ترامپ در حالی صورت خواهد گرفت که هنوز دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی در حال مذاکره درباره آنچه آنها اصلاح عیوب برجام میخوانند هستند و ترامپ از مذاکرات دیپلماتهای اروپایی مطلع نیست.

از طرف دیگر خبرها حاکی از آن است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در سفر قبرس به سر می‌برد می خواهد این سفر را نیمه کاره رها کند و به سرزمین‌های اشغالی بازگردد و از آنجا مسائل و حواشی مربوط به این تصمیم ترامپ را پیگیری کند. طبق گزارش منابع اسرائیلی، مقامات کاخ سفید تصمیم نهایی ترامپ درباره اعلام پیش از موعد نظرش درباره برجام را به اطلاع وی رسانده اند.

محمد حسین منیری | ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۵۶

برجام

تصمیم ترامپ در مورد برجام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی